A Nemzeti Pálinkakiválóság Program
elkötelezett a kulturált alkoholfogyasztás iránt.
Az oldal belépésével megerősíti,
hogy már elmúlt 18 éves.

Bar Pálinka, Tokió

 

A „Bar Palinka”-t a bartender Takeshi három társalapítóval közösen 2019 decemberében nyitotta meg Tokióban. Azért indították el ooooo LLC néven kreatív vállalkozásukat, hogy a pálinkát megismertessék Japánban. Ez az első olyan hely Japánban, ahol kifejezetten pálinkát kínálnak a vendégek számára.

Takeshi korábban az egyik leghíresebb Japán bárban a Benfiddich-ben dolgozott és 4 évvel ezelőtt ott találkozott a pálinkával. Elvarázsolta a pálinka egyedi íze és széles választéka, amely olyan komoly érdeklődést váltott ki belőle, hogy később üzlettársával Magyarországra is ellátogattak, hogy itt többet megtudhassanak a pálinkáról.
Felkerestünk számos pálinkafőzdét és rácsodálkoztunk, hogy minden pálinkafőzdének saját pálinkakészítési filozófiája van és hatással volt ránk, hogy mennyire széles az alapanyag gyümölcsök skálája. Nagyon meglepődtünk azon a tényen, hogy a magyar főzdék, a saját földjeiken megtermelt gyümölcsöt használják fel a pálinkakészítéshez, mert a japán főzdék általában a termékeik elkészítéséhez más gazdáktól vásárolják meg a számukra szükséges gyümölcsöt. Elbűvölt bennünket a pálinka megszületésének története, ahol a termőföldön megnövő gyümölcsből és az emberek munkájából jön létre az ital. Mindig is hittünk abban, hogy minden párlatnak megvan a maga misztikus története és az emberek ezek miatt is szeretik azokat fogyasztani.

Terméktervező és grafikus csapatukkal közösen úgy igyekeztünk a Bar Pálinka arculatát kialakítani, hogy a pálinka zászlóshajója lehessen Japánban. Egyedi logót, különleges bútorokat, grafikus falat terveztünk a bár számára, hogy mind vizuálisan mind lelkiségében is megteremtsük a pálinka világát.
A pálinka ismerete és fogyasztása Japánban Annak ellenére, hogy a japán farmerek gyümölcsök széles választékát termelik, és a japán emberek szeretik a különféle gyümölcsöket, a gyümölcsből készült alkoholos italokat nem ismerik. Talán azért is, mert a Japán szeszesitalgyártásban nem szokványos gyümölcsből párlatot készíteni.
Azt tapasztaltuk, hogy a pálinka egy szinte teljesen ismeretlen ital Japánban, csak nagyon keveseknek van némi fogalma róla. Még a bártender szakaemberek és sommelierek körében is ismeretlen még a neve is. A japán felsőosztályhoz tartozók hallottak már az olasz Grappáról vagy a francia Eau-de-vie-ről, tehát úgy gondoltuk, ez a tudás lehetőséget adhat a pálinka könnyebb megismertetéséhez. Hisszük, hogy pálinkának jó esélye van arra, hogy egyedisége és íze miatt melegen üdvözölje a japán piac, hiszen rendelkezik a megfelelő és jól kommunikálható történettel ahhoz, hogy Japánban is megismerjék. Japánban a pálinka különlegessége és erénye is váratlansága, így talán nem is olyan nehéz bemutatni és felkelteni iránta az érdeklődést. Folyamatosan keressük a lehetőségeket, hogy a pálinka különlegességét a lehető legjobban meg tudjuk mutatni azoknak a vendégeknek, akik tisztán nem szeretnék fogyasztani, így a bártenderünk nagy szakmai gyakorlata és kreativitása fontos szerepet kap. Bár a magyarok a pálinkát „shot”-ként fogyasztják, a japán párlatfogyasztási szokások jelentősen eltérnek az európaitól, ezért a pálinka élményét koktélok formájában, esetleg gyümölcslevekkel vagy tonikkal kínáljuk nekik. A vendégek mindig elcsodálkoznak azon, hogy kedvenc gyümölcsüket kiválasztva, meg tudják kóstolni azt Pálinka formájában is. Ez az élmény teszi különlegessé a pálinkát Japánban. Célunk és küldetésünk Úgy gondoljuk, a pálinka arra is lehetőséget nyújt, hogy általa felkeltsük az emberek érdeklődését a magyar kultúra iránt, hiszen nagyon sok japán ember semmit nem tud Magyarországról sem. Bárunk lehetőséget teremthet Magyarország jobb megismerésére is, hiszen szolgáltatásainknak köszönhetően vendégeink érdeklődni kezdtek a magyar kultúra, a magyar klasszikus zene és konyha, vagy éppen a Rubik kocka iránt is. Japán éttermeknek, bároknak is szállítunk pálinkát (folyamatosan igyekszünk növelni kapcsolatrendszerünket), azért hogy még ismertebbé tegyük ezt az italt. A jövőben a magyar japán kereskedelmi kapcsolatokat is szeretnénk növelni. Tervezünk hamarosan egy előadás sorozatot indítani a pálinkáról a saját bárunkban, ahova főzdék tulajdonosait is meg kívánjuk hívni előadást tartani a pálinkáról, ezzel is lehetőséget adjanak a japánoknak, a pálinka kultúra megismeréséhez. Terveink között szerepel egy, kizárólag a japán piacra készített pálinka megalkotása is.

Úgy gondoljuk, hogy a pálinka hatalmas potenciálokat hordoz magában a Japán piac tekintetében, hiszen Japán tízszer népesebb, mint Magyarország, Tokióban 12 millió ember él és csak igen kis részük rendelkezik bármilyen ismerettel a pálinkáról. Jelenleg az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy megismertetjük a bárban fogyasztókkal a pálinka szépségét. Több mint 2000 vendég látogatott már el a bárunkba a nyitás óta, akik nagyszerű véleménnyel voltak mind a bárról, mind a pálinkáról. Olyan cikkeket olvashattunk a bárról különböző magazinokban, amelyek szintén támogató szavakkal illették a pálinka megismertetésre végzett munkánkat Japánban. Hisszük, hogy felkelthetjük az érdeklődést Magyarország iránt, és arra ösztönözhetjük az embereket, hogy a közeljövőben látogassanak el ebbe a gyönyörű országba.

Kérjük, kövessék a pálinka történetét a távol-keleti országban!

https://www.palinka.bar/

Takeshi Matsuzawa, Takuma Sugawara
Shigeya Miyata, Yuichiro Kawabata